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  1. 研究論文

マルチラテラル遠隔制御理論に基づくハプティックネットワークゲームの作成と通信遅延がQoEに及ぼす影響の調査(<特集>ハプティックコンテンツ)

https://nitech.repo.nii.ac.jp/records/6089
https://nitech.repo.nii.ac.jp/records/6089
960aeec8-6831-4613-bbdc-4862ccdff532
名前 / ファイル ライセンス アクション
IshibashiYutaka_2014_P1.pdf 本文_fulltext (7.9 MB)
(C)日本バーチャルリアリティ学会
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-07-28
タイトル
タイトル マルチラテラル遠隔制御理論に基づくハプティックネットワークゲームの作成と通信遅延がQoEに及ぼす影響の調査(<特集>ハプティックコンテンツ)
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Haptic feeling
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Network delay
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Multi-lateral Tele-control
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Quality of Experience
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Development of Haptic Network Game Based on Multi-lateral Tele-control Theory And Influence of Network Delay on QoE(<Special Issue>Haptic Contents)
言語 en
著者 三好, 孝典

× 三好, 孝典

三好, 孝典

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前田, 慶博

× 前田, 慶博

前田, 慶博

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森田, 陽介

× 森田, 陽介

森田, 陽介

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石橋, 豊

× 石橋, 豊

石橋, 豊

ja-Kana イシバシ, ユタカ

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寺嶋, 一彦

× 寺嶋, 一彦

寺嶋, 一彦

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著者別名
姓名 Ishibashi, Yutaka
書誌情報 ja : 日本バーチャルリアリティ学会論文誌

巻 19, 号 4, p. 559-569, 発行日 2014-12-31
出版者
出版者 日本バーチャルリアリティ学会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-011X
item_10001_source_id_32
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11448578
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
item_10001_relation_34
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 http://doi.org/10.18974/tvrsj.19.4_559
関連名称 10.18974/tvrsj.19.4_559
item_10001_relation_35
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110009899901
関連名称 110009899901
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In this paper, the influence which it has on "Quality of Experience" (QoE) in the haptic network game is discussed. First, the control method for the haptic network game, in which a continuous dynamic interaction such as tug of war is realized, is described. Second, the subjective and objective evaluations of QoE are performed through a "Falling guidance game" using the proposed control method. Although QoE's deteriorates according to increase of communication delay is investigated in the five-step evaluation with MOS (Mean Opinion Score), it becomes clear that the degradation of QoE is not worried for a player in the range of domestic communication delay. Moreover, in regression analysis, it is suggested that the improvement of a future haptic network game should be done by a visual sense rather than the viewpoint of haptic sense. The proposed control method is considered that it is an adequate algorithm for practical use of a haptic network game since it can realize a dynamic interaction stably also in the environment of RTT (Round Trip Time) = 400 [ms].
言語 en
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Ver.1 2023-05-15 13:25:19.592793
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