WEKO3
アイテム
壁面後退による街路の空間形状意識について : 街路の空間形状意識に関する研究
https://nitech.repo.nii.ac.jp/records/4366
https://nitech.repo.nii.ac.jp/records/4366989cbf2c-5158-4938-ad90-90424b5baf1e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
社団法人日本建築学会
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-11-07 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 壁面後退による街路の空間形状意識について : 街路の空間形状意識に関する研究 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||||||
その他のタイトル | ヘキメン コウタイ ニヨル ガイロ ノ クウカン ケイジョウ イシキ ニツイテ : ガイロ ノ クウカン ケイジョウ イシキ ニカンスル ケンキュウ | |||||||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||||||
その他のタイトル | THE PERCEIVED SHAPE OF SETBACK STREET SPACE : Perceived shape of street space | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
著者 |
松本, 直司
× 松本, 直司
× 藤井, 勝彦
× 張, 奕文
× 若山, 滋
|
|||||||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||||||
姓名 | Matsumoto, Naoji | |||||||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||||||
姓名 | Wakayama, Shigeru | |||||||||||||||||
bibliographic_information |
ja : 日本建築学会計画系論文集 号 474, p. 115-122, 発行日 1995-08-30 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 日本建築学会 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1340-4210 | |||||||||||||||||
item_10001_source_id_32 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN10438548 | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
item_10001_relation_35 | ||||||||||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||||||||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110004654093 | |||||||||||||||||
関連名称 | 110004654093 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to make it clear how people perceive the shape of setback of street space. We made perceptual experiments, using the space simulator which enable us to observe scale models from eye level. As a result, the perceived shapes of setback street space could be classified into five types. These are as follows: Uniformity, Swollen, Separated, Pushed, and Divided. And we got diagram of these types. They are determined by physical factors such as the ratio of the depth and the width of the road, the ratio of the frontage and the width of the road. | |||||||||||||||||
言語 | en |