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建築下層部の壁面後退による街路の空間形状意識について : 街路の空間形状意識に関する研究 その2
https://nitech.repo.nii.ac.jp/records/5033
https://nitech.repo.nii.ac.jp/records/503358aefb48-4ded-4143-8834-d22dc834b3f4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
社団法人日本建築学会
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||
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公開日 | 2012-11-07 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 建築下層部の壁面後退による街路の空間形状意識について : 街路の空間形状意識に関する研究 その2 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | ケンチク カソウブ ノ ヘキメン コウタイ ニヨル ガイロ ノ クウカン ケイジョウ イシキ ニツイテ : ガイロ ノ クウカン ケイジョウ イシキ ニカンスル ケンキュウ ソノ2 | |||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | THE PERCEIVED SHAPES OF THE STREET WITH SETBACK SPACE IN THE BUILDING LOWER PART : Perceived shape of street space Part 2 | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者 |
松本, 直司
× 松本, 直司
× 前田, 吉保
× 石川, 肇
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著者別名 | ||||||||||||||
姓名 | Matsumoto, Naoji | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 日本建築学会計画系論文集 号 551, p. 173-180, 発行日 2002-01-30 |
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出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 日本建築学会 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1340-4210 | |||||||||||||
item_10001_source_id_32 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10438548 | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
item_10001_relation_35 | ||||||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110004660426 | |||||||||||||
関連名称 | 110004660426 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | We intend to clarify the perceived shapes of the street with setback space in the building lower part. Firstly, we made percentual experiments, using perspectives, and got 12 types of perceived shapes. Secondly, we showed subjects scale models using a visual simulator, and asked them to choose the perceived shapes from the types. Analyzing the results, we found that perceived shapes are related to the physical proportions of the street. Thirdly, we focused on the factors of the street such as frontage, depth, width, and height of building lower part, and got the relation between perceived shapes and these factors. Finally, using these 4 factors we made a diagram of distinction of these types. The diagram allows us to easily distinguish between perceived shapes. | |||||||||||||
言語 | en |