WEKO3
アイテム
「遠い空」あるいはもうひとつの「ゴドーを待ちながら」
https://nitech.repo.nii.ac.jp/records/1544
https://nitech.repo.nii.ac.jp/records/1544b6db23b1-2405-4bab-845e-91794241b865
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_04(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-12-22 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 「遠い空」あるいはもうひとつの「ゴドーを待ちながら」 | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | トオイ ソラ アルイワ モウ ヒトツ ノ ゴトー オ マチ ナガラ | |||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Tomioka Taeko's To-i Sora (The Deep Sky), or another En Attendant Godot | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
大貫, 徹
× 大貫, 徹
|
|||||||
書誌情報 |
en : New Directions 巻 25, p. 47-66, 発行日 2007-03-20 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 名古屋工業大学共通教育・英語 | |||||||
言語 | ja | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 1881-0349 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12617284 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Tomioka Taeko, known as one of the most famous feminist writers, has focused on the roles of men and womeninmodern Japanese culture. We may find it difficult to get beyond the somber overtones of her writing; her characters seem apathetic, and her plots can be depressing and disturbing. But her work is not without merit: her writing can be read as social commentary on Japanese society. It's easy to see how her female protagonists are strong, independent, and openly sexual. In this paper, we attempt to analyze To-i Sora (The Deep Sky) (1979), comparing with En attendant Godot (1952) de Samuel Beckett. | |||||||
言語 | en | |||||||
見出し | ||||||||
大見出し | 論文 | |||||||
言語 | ja | |||||||
見出し | ||||||||
大見出し | Articles | |||||||
言語 | en |